Много благодаря!  :wink1:
Здравейте,

Има ли възможност работодателят да задължи работника да заплаща предоставеното му работно облекло, ако напусне след 3 месеца, след като му е дадено, а срокът за износване на облеклото е 2 години? Ако да - как би трябвало да стане това? 

Мерси предварително!
т.е. трябва да подам декларация 1 с код корекция за Декември?  :question:
При мен в тази точка е 0. Грешно ли е да го оставя така или да подавам декларация с код корекция?
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4078.0.html

В тази тема Алфа е прикачила нещо изключително полезно и смятам, че ще Ви свърши отлична работа.


Четох този материал, но не разбирам какво точно трябва да попълня в т.14 на Д1 - това не ми става ясно.

Относно месеца - не се отнася за месец Март, а за предходната година 11.2014. В декларация 1, която съм подала е посочен края на осигуряването на съответния месец, в случая 22-ро число на месеца. :noexpression:
 

Реално той е бил в самоотлъчка от 23-то до 30-то число на месеца и се явява на работа на 1-во число на следващия месец. Трябва ли в декларация 1 за следващия месец да попълвам нещо по-особено?
Здравейте,

Имам нужда от малко помощ - служител на фирмата не се явява на работа в рамките на 5 дни без да представя документ за това. След 5-те дни се яви и продължи да работи. Задействали сме процедура по дисциплинарно уволнение, но докато тя приключи - аз трябва да подам към НАП декларация 1 и 6. Има ли някаква особеност при подаване на декларация 1 като периодът на самоотлъчка ние водим като неразрешено неявяване на работа и не заплащаме никакви осигуровки?

Предварително благодаря за съдействието!
Много благодаря! :)
Здравейте,

имам едно въпросче - лице получава инвалидна пенсия за срок от 2 години /съгл. решение на ТЕЛК/. Иска да създаде ЕООД на свое име.
Ако създаде фирма на свое име, ще му бъде ли прекратено изплащането на инвалидна пенсия?

Мерси предварително!
Договорът е безсрочен, сключен преди повече от 6 години.
Не се страхуваме от съдебно решаване на казуса. Единственото, което ме притеснява е дали съдът няма да определи уволнението за незаконово при положение, че ИТ отказва предварително разрешение.  :icon_question:
Здравейте,
имаме всички документи, подадохме искане до ИТ с обосновка и копие на документите и дадоха отказ.
Здравейте, колеги!

Имам нужда от вашето съдействие: в компанията имаме назначена майка на дете до 3 г., която няколко пъти нарушава трудовата дисциплина: не се явява на работа повече от 2 последователни дни без уважителна причина, не уплътнява работното си време, прави много грешки в работата си и създава конфликти и напрежение сред екипа.
Практиката показа, че ИТ дава отказ за прекратяване на договор с майка на дете до 3 г. и връзва ръцете на работодателя. Работодателят не желае да прекрати договора по чл. 331.

Моля за Вашето мнение за това как може да решим този казус и да прекратим договора на майката.

Предварително благодаря!


Благодаря за бързия отговор!

И аз мисля, че този вариант с договора по чл.68, ал.1, т.2 е по-чист, но единственото ми притеснение е как да опиша в договора каква е конкретната задача и кога се смята за приключена. Смятате ли, че мога да посоча "намаляване на обема поръчки под Х броя" като основание за сключване на договора?
Здравейте,

имам нужда от съдействие - трябва временно да наемем служител поради увеличен обем на работа на клиент на фирмата. Но тъй като нямаме информация колко време ще продължи увеличения обем, имам следните въпроси:
 - Може ли да наемем служителя на срочен договор по чл. 68, ал.1, т.1 за 3 месеца и след това да го удължим с още 2-3 месеца?
 - Ако решим да наемем служителя на договор по чл. 68, ал.1, т.2 - трябва ли в договора да посочим количествени показатели на обема на извършената работа? Смятате ли за коректно да посочим в договора, че наемаме служителя, докато обема на работа в звеното на фирмата не падне под Х брой поръчки?

Предварително благодаря за съдействието!
Много благодаря!  :good:

А всъщност има ли давностен срок на това нарушение?
Не сме ли в риск, когато прекратя договорите от 2010-та година без да уведомя ИТ?

Относно другите договори - очевидно е допусната техническа грешка. Въпросът е каква е процедурата в такъв случай? Ако може да ме насочите към нормативен акт, ок който да се ориентирам?
Здравейте,

Имам нужда от малко помощ. За пръв път се сблъсквам с такъв казус - направих справка с регистрираните трудови договор на фирмата в НАП. Указа се, че служителят човешки ресурси преди мен е направил следното:
1. Не е прекратил договори на напуснали служители през 2010-та година;
2. При промяна на длъжност на трима от настоящите служители вместо да регистрира допълнително споразумение, е регистрирал нов трудов договор. Реално в момента имам трима служители с по два договора в НАП от 2004-та, 2005-та и 2008-а година.

Какво трябва да направя сега, за да прекратя договорите? Дължа ли глоба за тези грешки и каква?

Мерси предварително за съдействието! :smile1: